Meribel i les tres Valls   ( Alps Francesos )

5  -  12 d’Agost  de 2.018

Dia 5 d’agost ( diumenge)

Desprès de passar la nit del dissabte a la Jonquera per qüestions d’horaris entrem a França amb unes autopistes molt plenes i amb “ bouchons” intermitents fins arribar al nostre destí , Meribel, als Alps Francesos i cor de les tres valls. Desprès d’instal·lar nos en els apartaments anem a comprar al supermercat i un petit grup anem a sopar al restaurant La Balena Blanca, petit e íntim on la majoria descobreix una especialitat Savoiarda a l’hora del cafè. La Grolle.

Dia 6 d’agost  ( dilluns )

Pugem amb els telecabines Pas du Lac 1 i 2 fins a La Saulire a 2.700 mts. , allí i desprès de gaudir d’unes magnífiques vistes del Montblanc que sembla estigui a tocar, prenem el telefèric de Saulire , en la vall de Courchevel, que ens porta al punt de inici de la sortida del dia. Anem pujant per camí ample fins al Llac Blau, travessem el coll de la Loze i tornem a baixar per la vall de Meribel fins retrobar nos de nou amb el telecabina Pas du Lac 1, que ens retorna a casa.

Per la tarda cau un bon xàfec, amb llamps i trons, que serà la tònica de tota la setmana i que ens marcarà la duració de les sortides.

Dia 7 d’agost ( dimarts )

Avui el dia comença amenaçador però iniciem la sortida prevista que ens porta al llac de Tueda dins del Parc Nacional de la Vanoise. Un cop arribats al llac, degut a les pluges de la tarda/nit anterior no podem anar pel camí del bosc , així que optem per anar per un costat del llac fins al final de la vall, on comença la pujada amb un bon desnivell fins arribar a una planura que ens portarà fins al refugi de Saut. Retorn amb un temps amenaçador que al final afortunadament quedarà en poca cosa.

Dia 8 d’agost ( dimecres ).

Avui  iniciem la ruta del dia que ens porta per un camí ample des de l’apartament fins a la estació intermèdia de Tougnette, on ens donen la mala notícia de que amb la previsió de fortes pluges i tronades no funcionaran les instal·lacions.

Baixem fins a Meribel on prenem us bus en direcció l’Altiport. Iniciem una ruta anomenada senda dels animals, per que hi ha nombroses fitxes i representacions d’animals i que estan pensades per fer gaudir a petits i grans. En arribar en un punt on tenim que travessar un camp de golf, se ens nega el pas i hem de retornar pel mateix camí . Les previsions ens compleixen i una forta pluja en acompanya de retorn a Meribel on dinem tots plegats en el restaurant Le Tremplin, amb vistes a la explanada la Chadonne, punt de distribució de totes les pistes de la vall i davant les instal·lacions del “ patinoire “ on es van fer les proves de patinatge a les olimpíades d’hivern del 1992 ( Albertville ).

Dia  9 d’agost ( dijous )

Avui ens revelem contra el temps fred , plujós i variable i anem a visitar la població d’Annecy, al costat del llac del mateix nom amb 27 quilòmetres quadrats de superfície i una profunditat mitjana de 40 metres.  Allí ens retrobem  amb els 33/34 º. Una xarxa de canals, ajuda al riu Thiou que pren l’aigua que surt del llac a fer del casc antic d’aquesta ciutat el lloc interessant i com vam poder patir, molt visitat. Cal afegir uns magnífics i amples jardins. Cal remarcar també el seu castell.   Un dia diferent i una manera diferent de caminar per carrers i places.

Dia 10 d’agost ( divendres )

Mentre prenem el esmorzar, una ràpida i espessa boira puja de la vall i ens deixa amb una minsa visibilitat. Tot i això, iniciem la nostra ruta que no vam poder fer el dimecres. La caminada se inicia davant dels apartaments fins a la intermèdia de Tougnette, allí prenem el segon tram que ens porta fins a la carena a 2.434 mts. Durant la pujada el sol va retirant molt poc a poc la boira i ens permet descobrir els immensos prats de la tercera vall. Prenem el telecadira i el telecabina  St. Martín Express que ens porta a St. Martín de Belleville. Allí ens recull el nostre bus que ens porta per les Menuires fins a la estació de muntanya més alta de la zona, Val Thorens. Amb un telecabina arribem a la base del Mont Caron i amb un telefèric pugem fins a 3.200 mts  No es la alçada màxima de la zona, però si a la que es pot arribar còmodament.  Durant una hora gaudim de les vistes , del escorredís Montblanc al nord est i dels Alps Italians al sud oest. Tot un luxe per els nostres ulls.

A la baixada fem a peu el trajecte entre la base del Caron i el nostre bus. Retornem als apartaments fen en camí contrari al del matí. Com la boira ja ha marxat podem veure en tota la seva extensió la vall de les Menuires amb els prats verds, que al igual que la resta de valls aquest any llueixen un verd fantàstic e inusual per aquesta època, gràcies a la molta neu caiguda al hivern, les pluges de primavera i les de estiu que ha mantingut el mantell verd del que podem gaudir arreu.

Per la nit , fem el sopar de “ gala “ al restaurant Côte Brune on gaudim de les especialitats Savoiardes de la zona, la “ pierrada “ , carn a la llosa i d’una raclette.

Dia 11 d’agost ( dissabte ).

Avui darrer dia de caminades, ens desplacem amb el bus fins a Courchevel 1850 on iniciem la ruta pujant per jardí Alpí, fins arribar al camp de golf , on no ens permeten continuar per passar al altre costat de la vall i això ens obliga a retornar pel mateix camí fins a poder pujar l’altra vessant de muntanya. Allí continuem pujant per prats i boscos fins arribar al prat de Praz i la Tània, que es un encreuament de pistes al hivern i aquell dia una festa multitudinària per que a primera hora de la tarda hi havia un espectacle de la Patrulla Aérea Francesa . Prenem el telecabina de la Tània fins al poble on ens espera el nostre autobús per retornar al apartament i a la realitat de la tornada.

Cal fer les maletes per que a les 7 del matí del diumenge tornem a les nostres llars.

Una sortida més de caminants Lleida

A la porta dels apartaments

Al cim del Mont Caron.  3.200 metres. Vista Sud.

La resta de fotos en aquest enllaç: